Laura Borncamp, fondatoarea Voliovesti, despre moda afacerilor fine

Laura Borncamp

Laura Borncamp, fondatoarea Voliovesti, despre moda afacerilor fine  Încântată de Nou, tehnologie și modă, Laura Borncamp este printre puținii antreprenori care au reușit să își transforme pasiunea într-un business inovator. Lansată la începutul acestui an, Voliovesti este prima galerie multibrand exclusiv online în care utilizatorii sunt invitați să își descrie dorințele și nevoile vestimentare, urmând ca brandurile partenere să răspundă cererilor primite. Încojurată de antreprenori încă din copilărie, traseul profesional al Laurei nu este greu de imaginat, implicându-se în afacerile familiei și absolvind în 2005 Universitatea din California, San Diego, cu specializări în Științele Managementului și Planificare Urbană. Tot acolo a urmat cursuri de Artă și Filosofie, iar o simplă discuție cu fondatoarea Voliovesti este o experiență în care pragmatismul american se îmbină armonios cu plăcerea de a analiza lucrurile în profunzime. Pentru că orice afacere înseamnă emoție, întrebări și curajul de a proiecta viitorul.

 

  1. Se spune că ne-am născut să ne purtăm numele. De ce Voliovesti şi nu altfel?

Voiam ceva care să îmi placă cum sună, dar să fie şi descriptiv şi simbolic. Cu ajutor din partea Eglantinei Becheru, cu talentul ei deosebit pe partea de creație, s-a conturat numele de Voliovesti, inspiraţia venind de la cuvintele din latină „volo” = a vrea şi „vestis”= îmbrăcăminte şi ajustate pentru a fi ceva uşor de pronunţat şi plăcut auditiv.

  1. Pe o piaţă suprasaturată de oferte şi proiecte, ce aduce nou platforma lansată la începutul acestui an?

Tocmai pentru că avem de-a face cu o piaţă în care suntem inundaţi de oferte, de discount şi nu numai, din partea comercianiţilor, am vrut ca Voliovesti să fie acea platformă care atrage atenţia prin a nu pune presiune pe emoţiile cumpărătorului şi a-l atrage să cumpere ceva, fie că are sau nu nevoie, fie că se potriveşte sau nu cu ce îşi doreşte el de fapt sau ce îi vine bine. Platforma Voliovesti a fost creată pentru ca să îi faciliteze cumpărătorului să îşi exprime dorinţa către ofertant.

Utilizând Voliovesti atunci când îşi doreşte ceva, clientul câştigă timp, pentru că nu trebuie el să mai caute în tot oraşul, sau în cazurile când este blocat în faţă computerului, să se uite pe fiecare website şi să îşi însuşească diferitele mărimi şi proceduri de achiziţie, ci trebuie doar  să introducă o cerere, după care să aleagă cea mai potrivită variantă din ofertele personalizate primite.

În ipostaza de client, eu aş percepe acest serviciu aproape ca pe o eliberare de la stresul de a analiză ofertele de pe piaţă, care oricum nu mi se adresează mie în mod deosebit.

Pentru ofertanţii Voliovesti, această platforma le-ar aduce clienţi noi, cu o intenţie autentică şi imediată de a cumpăra, utilizatorii indicând şi bugetul pe care sunt dispuşi să îl aloce satisfacerii „dorinţei” lor  atunci cand completează în cerere un preţ ideal şi un preţ maxim. Tot ce le rămâne partenerilor Voliovesti, aşadar, este să îi câştige pe utilizatori de clienţi şi să şi-i fidelizeze aşa cum ştiu ei mai bine, dar neapărat prin a oferi o experienţă inter-umană pe deplin satisfăcătoare.

  1. Cine din tine a conturat acest Voliovesti? Iubitoarea de modă sau antreprenorul?

A fost un mix, dar poate în mai mare parte a contribuit antreprenorul pentru că am vrut să aduc pe piaţă ceva util, pentru ambele părţi, atât pentru clienţi dar şi pentru creatorii sau managerii de branduri.

În viaţa fiecărui om cred că vine un moment în care simte mai mult ca niciodată că are nevoie de o organizare şi eficientizare a acţiunilor sale pe toate planurile. Din dorinţa aceasta de a găsi o cale eficientă de a îmbină bucuria de nou, de exprimare a identităţii noastre, în continuă schimbare, prin vestimentaţie şi a reuşi să facem acest lucru fără risipă, consider că s-a născut Voliovesti. În mod natural piaţa oricum se ajustează conform cererii şi ofertei, dar prin utlizarea acestei platforme poate că acest lucru se va face chiar cu o anumită economie de timp pentru client şi de resurse pentru ofertant.

  1. Vorbim de un proiect gândit special pentru mediul românesc sau cu posibilitatea extinderii la nivel internaţional?

Nu, nu a fost deloc gândit în mod special pentru mediul românesc. Cred că inspiraţia mi-a venit chiar când mă plimbam pe străzile cu magazine din Pasadena, C.A. şi intenţionez să îl extind şi în marile oraşe din Europa şi Statele Unite. Dacă nu era să locuiesc în acest moment în Bucureşti, cred că l-aş fi iniţiat în oricare alt oraş.

  1. Cum arată utilizatorul platformei? Ce obiceiuri şi preferinţe are acesta?

Utilizatorul Voliovesti este în primul rând o persoană al cărei timp liber este limitat, dar care doreşte să găsească materializarea ideilor sale în domeniul vestimentar, ori pentru că a fost inspirat de ceva ce a văzut, ori din dorinţa de a-şi completă garderoba cu un stil care i se potriveşte cât mai bine. Poate a cumpărat deja o piesă şi este în căutarea alteia care să îi completeze look-ul. Aici intervine creativitatea brandurilor partnere Voliovesti de a-i răspunde cu oferte complementare care încoporeaza şi sfatul unui cunoscător despre ce s-ar potrivi cel mai bine pentru a crea look-ul pe care el şi-l doreşte.

Clientul Voliovesti este gata să cumpere câtă vreme i se oferă ceva pe măsura cerinţelor, iar Voliovesti exact asta doreşte să îi ofere:  o experienţă cât mai facilă în a găsi obiectul vestimentar dorit.

  1. Cât de importantă este imaginea pentru Laura Borncamp?

Tocmai pentru că nu putem lasă o prima impresie de două ori, imaginea are un rol important în viaţă noastră.  Dacă atunci când interacţionăm unii cu alţii am avea cu toţii un interes în a cunoaşte adevărata natură a unei persoane şi am deţine şi timpul necesar pentru acest lucru, atunci poate imaginea pe dinafară nu ar mai conta aşa de mult, dar după cum ştim nu se întâmplă aşa.

De fapt, cu toţii ne folosim de imagine pentru a transmite ceva despre noi, pentru a ne exprima o anumită preferinţă, care bineînţeles că diferă de la un moment al zilei la altul. Peter Drucker, considerat „fondatorul managementului modern” spunea că „Cel mai important lucru în comunicare este să auzi ceea ce nu se spune”. Deci, imaginea rămâne esenţialul comunicării umane când nu vorbim.

  1. Site-ul lansat de tine se bazează, în primul rând, pe dorinţele oamenilor şi pe posibilitatea brandurilor partenere de a le satisface. Asta înseamnă că nu numai clientul, dar şi designerul trebuie educat. Ce consideri că trebuie să înveţe creatorii de modă?

Nu consider că sunt în măsură să identific acel „ceva” pe care trebuie să îl înveţe creatorii de modă. Cel puţin nu acum oricum, pentru că Voliovesti este un proiect nou din care nu se pot trage încă nişte concluzii. Din punctul meu de vedere, creatorii de modă şi brandurile partenere Voliovesti trebuie să fie receptivi în a identifica cât mai corect nevoia clientului şi creativi nu doar în realizarea sau identificarea unui obiect vestimentar dar şi în interacţiunea cu acesta. Ei sunt, totuşi, cei mai în măsură să ne îndrume corect în a ne proiecta identitatea noastră prin modă. De către ei, Voliovesti ar trebui utilizat precum o oportunitate de a câştigă clienţi noi pe termen lung, datorită accesului la nevoile particulare ale acestora şi a relaţiei intime pe care şi-o pot crea cu fiecare client în parte, în urma căreia clienţii vor rămâne apreciativi şi vor considera serviciul personalizat pe care l-au primit precum într-adevăr valoros.

  1. Au românii gusturi bune când vine vorba de alegerile vestimentare?

Eu mă feresc de generalizări. Cred că designerii parteneri Voliovesti ar fi mai în măsură să răspundă la această întrebare. Gusturile se educă, iar românii sunt influenţaţi de publicitatea din jur şi de creatorii de modă şi aici nu mă refer doar la designeri ci şi la persoanele de pe stradă care poartă ceva ce ne impresionează sau ne place. Cum se spune, „gusturile nu se discuta”, dar aş afirma că românii încearcă şi sunt atenţi să creeze o anumită imagine. Unii reuşesc uşor, alţii poate mai greu, dar sunt convinsă că ne dorim cu toţii să arătăm într-un anumit fel.

  1. Cum vezi shopping-ul online în următorii cinci ani?

Aici am sincer mai multe întrebări decât răspunsuri. Cred totuşi că shopping-ul online va fi în continuă creştere pentru că este o opţiune comodă iar tehnologiile care se îmbunătăţesc constant, de la securitatea tranzacţiilor si pâna la utilizarea de imprimante 3D , vor permite atragerea cât mai multor utilizatori şi de personalizare a produselor oferite.

Chiar citeam acum ceva timp despre conceptul de „webrooming” care a luat amploare în 2014 în Statele Unite în defavoarea “showrooming”-ului. Termenul de webrooming descrie acţiunea clienţilor de a se informa online despre produsele care îi interesează pentru ca ulterior să le caute în magazine, unde le pot vedea, încerca şi cumpăra imediat. Showrooming-ul, în mod opus, descrie căutarea în mediul online a celui mai mic preţ la produsele pe care clienţii le-au văzut deja într-un magazin. Se pare că experienţa ultimilor ani de online shopping, din anumite motive i-a făcut pe mulţi clienţi să se întoarcă tot în magazine.

  1. Ce ai învăţat despre tine în ultima jumătate de an, lucrând la crearea platformei Voliovesti?

Aş zice că am descoperit că acest proiect mi se potriveşte într-adevăr, datorită combinaţiei între elementele de business precum management, eficientizare, marketing, concepte pe care le-am studiat şi m-au atras dintotdeauna  şi acelea ale artei, ale frumuseţii şi unicităţii pe care ni le oferă moda.